Więcej wejść i nie tylko. Poznaj wszystkie korzyści, jakie przyniesie Twojej firmie skuteczne pozycjonowanie

Skuteczny marketing powinien prowadzić do niemal natychmiastowej konwersji – takie podejście zdecydowanie dominuje wśród rodzimych przedsiębiorców. Dlatego zanim zdecydują się na jakiekolwiek działania promocyjne, najpierw oczekują przedstawienia konkretnych liczb. Jeśli chodzi o pozycjonowanie stron w internecie, to znane są przypadki w których przedsiębiorstwa zaczęły odnotowywać zyski większe o bagatela 70%. Warto jednak wiedzieć, co dokładnie prowadzi do osiągnięcia podobnych wyników.

Rankingi Google wpływają na świadomość klientów. Rozpoznawalne marki wybierają częściej

Jak wiadomo ze specjalistycznych badań, konsumenci rzadko kiedy przeprowadzają dogłębne analizy i porównania, zanim podejmą decyzję o zakupie. Znacznie częściej bazują na skojarzeniach wywoływanych przez dany brand i opiniach na jej temat. Również pozycjonowanie strony www ma tutaj do odegrania istotną rolę – otóż według danych agencji AFTERWEB pozycja firmowej witryny w rankingach Google przekłada się na postrzeganie marki. Aż 90% internautów wyżej ceni sobie te produkty, które wyszukiwarka wyświetla im w pierwszej kolejności. Inne statystyki pokazują, które strony mogą liczyć na największe zainteresowanie użytkowników. Otóż 95% wejść z poziomu Google przejmują serwisy z czołowej piątki rankingu na daną frazę kluczową. Konsumenci generalnie nie przejawiają większej ochoty do zagłębiania się w zasoby internetu, oczekują że poszukiwany towar bądź informacje znajdą od razu.

Dobrze ukierunkowane pozycjonowanie stron przynosi realne zyski już po paru miesiącach

Obecność w czołówce wyszukiwarki automatycznie przekłada się na odczuwalny wzrost liczby organicznych wejść na firmową stronę internetową. Niektóre przedsiębiorstwa odnotowywały aż 300% więcej odwiedzin unikalnych użytkowników w porównaniu z okresem, kiedy Google indeksowało ich witrynę na dalszych pozycjach. Czas, jaki potrzebują specjaliści SEO i SEM na dopracowanie strony i przesunięcie jej w górę listy, zależy od wielu rozmaitych czynników: branży, działań konkurencji, aktualnej sytuacji itd. Tutaj warto podkreślić, że w pierwszym etapie najbardziej opłacalne jest skoncentrowanie się na odbiorcach najbliższych firmie. Pozycjonowanie pod frazy zawierające lokalizację – na przykład miasto Włocławek, Szczecin albo Toruń – zwiększa szansę dotarcia do klientów z konkretnego obszaru. Dla niektórych przedsiębiorców to wręcz jedyny sensowny kierunek do wytyczenia w marketingu internetowym. Mniejsza rywalizacja i precyzyjniejsze określenie grupy docelowej sprawiają, że przebicie się na szczyt powinno trwać krócej. Rzecz jasna pod warunkiem, że za pozycjonowanie lokalne będą odpowiadać doświadczeni specjaliści.

(Materiał partnera)

Dodaj komentarz

Wiadomości

Najnowsze komentarze

Galerie

Najbardziej popularne

Wiadomości

Wszystkie placówki oświatowe, a w tym również przedszkola, przygotowały i przedstawiły programy o Dniu Niepodległości z patriotycznym wydźwiękiem i przekazem. Oglądaliśmy program artystyczny poświęcony...

Ostatnio dodane

Najnowsze komentarze