Niedocenione właściwości imbiru przy odchudzaniu i chorobach

Można kupić cały korzeń lub proszek w marketach, sklepach spożywczych i sklepach zielarskich. Od wieków znano właściwości prozdrowotne kłącza imbiru. Ceniony jest na całym świecie. Prócz czystej postaci czy proszku, wykorzystuje się także oleożywicę jako olejek, aromat spożywczy oraz jako składnik suplementów diety. Jednym ze składników produktu slimex 15 jest właśnie imbir http://medicot.pl/slimex-sprzedam/, który dostarcza bardzo wiele mikroelementów oraz witamin, które mają bardzo ważny wpływ na nasze zdrowie.

Imbir nie tylko na przeziębienie

Za charakterystyczny smak i zapach odpowiadają olejki eteryczne i żywice w nim zawarte. Imbir stosuje się jako lek na problemy układu pokarmowego, ból brzucha, biegunki, wymioty. Imbir jest używany powszechnie przy chorobie lokomocyjnej oraz jako środek przeciwzapalny. Idealny środek na przeziębienie. Ma właściwości rozrzedzające śluz w drogach oddechowych, działa przeciwbakteryjnie, przeciwwirusowe, przeciwzakrzepowe. Równocześnie obniża poziom cholesterolu. Soczysty korzeń imbiru pachnie i zawiera cenne białka, tłuszcze, witaminy C, B1, B2. Jest źródłem fosforu, wapnia, żelaza czy potasu. Imbir znakomicie wpływa też na metabolizm.

Wartość odżywcza imbiru:

Wartość energetyczna – 80 kcal
Białko ogółem – 1.82 g
Tłuszcz – 0.75 g
Węglowodany – 17.77 g (w tym cukry proste 1.70 g )
Błonnik – 2.0 g
Witamina C – 5.0 mg
Tiamina – 0.025 mg
Ryboflawina – 0.034 mg
Niacyna – 0.750 mg

Witamina B6 – 0.160 mg
Kwas foliowy – 11 µg
Witamina E – 0.26 mg
Witamina K – 0.1 µg
Wapń – 16 mg
Żelazo – 0.60 mg
Magnez – 43 mg
Fosfor – 34 mg
Potas – 415 mg
Sód – 13 mg
Cynk – 0.34 mg

Kwasy tłuszczowe:

nasycone – 0.203 g
jednonienasycone – 0.154 g
wielonienasycone – 0.154 g *

*Źródło: USDA National Nutrient Database for Standard Reference

Imbir na odchudzanie

Imbir jest znakomitą rośliną mogącą bardzo efektywnie wspomagać dietę odchudzającą. Ma właściwości termogeniczne a to znaczy, że spala tłuszczyk! Zbadano, że zawarty w imbirze gingerol spożywany regularnie w ciągu miesiąca zmniejszył tkankę tłuszczową. Gingerol normuje poziom cukru we krwi a także poziom hormonu leptyna, który odpowiada za uczucie sytości po jedzeniu. Istotnie zmniejsza poziom kortyzolu więc spożywając imbir regularnie będziemy mieć kontrolę nad wagą i metabolizmem. Innymi roślinami, które mają podobne zdolności jest pieprz.

Co jeśli podoba się Wam specyfika imbiru ale nie za bardzo lubicie jego smak? Istnieją suplementy, które zawierają substancje o podobnym działaniu. Świetnym przykładem jest BurnActive, który zyskał popularność dzięki naturalnej recepturze i dostał tytuł Bestseller Roku 2019 Law Business Quality. Kapsułka ma tę zaletę, że bierzemy ją raz dziennie i nie czujemy jej ziołowego smaku.

Przepis na koktajl pobudzający metabolizm

Wyciskamy sok z 3 cytryn, ścieramy 10 cm korzenia imbiru na tarce. Podgrzewamy sok z cytryny, potem dodajemy starty imbir. Doprowadzamy do wrzenia a następnie studzimy i przecedzamy. Odwar rozcieńczamy przegotowaną wodą. Pijemy w ciągu dnia. Dodając kurkumę lub cynamon podniesiemy efekt oczyszczenia i wzmocnienia odporności a także podkręcenia metabolizmu.

(Artykuł sponsorowany)

Dodaj komentarz

Wiadomości

Najnowsze komentarze

Galerie

Najbardziej popularne

Wiadomości

Mimo różnych zakazów, złodzieje pracują bez wytchnienia. Policja odnotowuje nieco mniej złodziejskich wybryków, ale jednak przestępcy zabierają dobra materialne innych ludzi. Mieszkaniec gminy Radoszyce za...

Ostatnio dodane

Najnowsze komentarze