Dlaczego Google AdWords jest lepsze od pozycjonowania?

Zdobywanie klientów w internecie staje się coraz bardziej wymagającym zadaniem. Dawniej stosowane sposoby stają się coraz mniej skuteczne, a konkurencja coraz bardziej wyspecjalizowana, dlatego wśród działających metod pozostały właściwie tylko dwie (obie płatne) – Google AdWords i pozycjonowanie. Mało kto może pozwolić sobie na inwestycję w obie, dlatego dzisiaj zestawimy je ze sobą i pokażemy ci, dlaczego finalnie to Google AdWords jest lepszą opcją. 

Dlaczego Google AdWords jest lepsze – 7 powodów za

Dlaczego naszym zdaniem Google AdWords jest lepszym rozwiązaniem, niż mozolne pozycjonowanie strony i oczekiwaniem na ruch organiczny? Oto argumenty:

  1. Reklama Google AdWords działa od razu – jeśli nie dysponujesz dwoma lub więcej miesiącami, podczas których będziesz płacić za pozycjonowanie, bez odczuwalnych rezultatów, to reklama od Google jest lepszą opcją dla ciebie. Decydując się na rozreklamowanie strony z wykorzystaniem ich narzędzia natychmiast zauważysz rezultaty – klienci po wpisaniu żądanej frazy ponad wynikami naturalnymi zobaczą twoją reklamę. Teraz!
  2. Google AdWords wychodzi znacznie taniej – zwłaszcza przy „kłopotliwych” słowach kluczowych, na których jest duża konkurencja. Przykładowo wypozycjonowanie frazy „fryzjer”, by pojawiała się po wpisaniu frazy ogólnej (czyli bez nazwy miejscowości/dzielnicy) może kosztować nawet kilka tysięcy złotych miesięcznie, co podważa zasadność całej inwestycji, a ograniczenie się wyłącznie do frazy lokalnej może skutkować gorszymi zasięgami. Korzystając ze wbudowanego w Google AdWords kreatora kampanii możemy bardzo precyzyjnie określić do kogo skierowana będzie nasza reklama (odległość od naszej siedziby, wiek, płeć, etc.), co pozwoli płacić wyłącznie za wyświetlenie się oferty klientom, którzy leżą w kręgu naszych zainteresowań. 
  3. Różnorodność mediów, na których można się reklamować. Nawet najlepiej wypozycjonowana strona widoczna będzie tylko w wyszukiwarce Google. Natomiast oferta wyszukiwarkowego giganta obejmuje znacznie więcej – twoja oferta może pojawić się na YouTube, czy w GDN (Google Display Network) – sieci reklamowej łączącej ponad 2 miliony witryn w internecie. Przy dobrym rozplanowaniu kampanii będziesz widoczny wszędzie. 
  4. Odporność na zmiany w algorytmach. Co kilka lat Google gruntownie przemodelowuje swoją wyszukiwarkę, zmieniając sposób, w jaki klasyfikuje ona ważność znajdujących się w sieci materiałów. W związku z tym wiele świetnie wypozycjonowanych witryn traci swoją pozycję, a ich właściciele muszą od nowa ponosić wydatki na pozycjonowanie i czekać na efekty. Korzystając z kampanii Google AdWords zawsze masz pewność, że twoja reklama będzie widoczna, pomimo zmian w polityce, czy w algorytmach – w końcu właściciel wyszukiwarki ci to gwarantuje. 
  5. Potężne narzędzia do monitorowania kampanii. W łatwy sposób możesz połączyć twoje konto Google AdWords z Google Analytics i sprawdzać jak skutecznie twoja reklama trafia do klientów, ewentualnie modyfikując jej zawartość. W przypadku pozycjonowania prowadzonego przez agencję marketingową. 
  6. Płatność wyłącznie za efekty. Pozycjonując stronę, musisz ponosić stałe koszta, niezależnie czy ktokolwiek ją odwiedza lub dokonuje zakupów. Przy Google AdWords płacisz za kliknięcie w twoją reklamę – nie ma klikających, nie ma opłat. To bardzo skuteczne!
  7. Lepsza widoczność. Niezależnie od okoliczności twój odnośnik będzie zawsze POWYŻEJ wyników wyszukiwania, co zapewni, że każdy będzie musiał go zobaczyć. To automatycznie powinno przełożyć się na większe zainteresowanie ofertą. 

Dlaczego niektórzy podchodzą sceptycznie do Google AdWords?

Mimo iż ta usługa posiada mnóstwo zalet, to zawsze znajdzie się głosy krytykujące usługę Ads. Jakie mogą być powody niepowodzeń?

  • złe ustawienie kampanii – nieprawidłowo dobrane frazy i brak nadzoru nad jej przebiegiem najczęściej kończą się stratą środków,
  • brak reakcji na CPC ustalone przez konkurentów. Jeśli płacą oni więcej za konkurencyjną reklamę, to właśnie ich oferta wyświetli się ponad twoją,
  • brak doświadczenia i niezrozumienie zasad działania Google AdWords – m.in. tego, że uczestniczymy w ciągłej licytacji o wyświetlenia. 

Po przezwyciężeniu tych problemów reklama w Google pokazuje swój pazur i znacznie potrafi zwiększyć odwiedzalność witryny.

Dodaj komentarz

Wiadomości

Najnowsze komentarze

Galerie

Najbardziej popularne

Wiadomości

W związku wyjątkową sytuacją spowodowaną ogłoszeniem stanu epidemii, Dorota Łukomska, burmistrz Stąporkowa wprowadza pakiet pomocowy dla przedsiębiorców z terenu gminy. Pakiet ma ułatwić właścicielom przedsiębiorstw...

Ostatnio dodane

Najnowsze komentarze