
Od lat na naszym rynku pojawia się co roku kilka tysięcy sklepów internetowych. Czy to oznacza, że znalezienie sobie miejsca na wartym kilkadziesiąt miliardów złotych i wciąż rosnącym rynku jest łatwe? Niestety, nic podobnego! Również tysiące takich podmiotów bowiem upada, zatem, choć jest ich coraz więcej, to jednak przyrost ten jest znacznie wolniejszy. Konkurencja jest dziś niezwykle zacięta, co oznacza, że od razu trzeba przystąpić do walki z nią.
Czekają na Ciebie nieprzebrane rzesze klientów, ale rywali także jest wielu
Cóż może być prostszego niż założenie e-sklepu? Mamy świetny pomysł i znamy się na swoim asortymencie, a cała reszta to, jak może się wydawać, drobiazg. Witryny nie trzeba budować od zera – jeśli zadowala nas prosta, możemy korzystać z gotowych rozwiązań. Nie musimy martwić się znalezieniem dogodnej lokalizacji i jej promocją – nasz magazyn może być dosłownie gdziekolwiek. Ba, w ogóle go nie potrzebujemy! W erze dropshippingu z całej tej uciążliwej logistyki może nas wyręczyć wyspecjalizowany w tym zewnętrzny partner. No i ta liczba potencjalnych klientów – zarówno ten ze Szczecina, jak i np. z Rzeszowa, znajdzie nas z taką samą łatwością, prawda? Otóż niekoniecznie.
Istotnie, znalezienie nas z pewnością nie będzie należało do rzeczy trudnych, jeśli tylko internautę stać na odrobinę fatygi i przeglądanie kolejnych stron wyników w Google. To tam wszak zaczynają się dziś niemal wszystkie zakupy, często także te, których ostatecznie dokonamy w punkcie stacjonarnym. Takich cierpliwych klientów to jednak ze świecą szukać – większość nie zagląda nawet na drugą, a wielu nie przewija do dołu pierwszej! Walcz więc o jak najwyższą pozycje, a wówczas będziesz miał szansę przetrwać na rynku!
Jak przypominają fachowcy z Agencji INPOZYCJONOWANIE, zdobywanie dobrych pozycji w Google jest procesem trwającym przynajmniej kilka miesięcy – jeśli ktoś obiecuje błyskawiczne efekty – tak, były one możliwe, ale wiele lat temu – nie jest wart naszej uwagi. Nie zwlekajmy zatem!
Rozpocznij pozycjonowanie jak najszybciej, a nie będziesz długo czekał na efekt
Nie od razu będziemy w stanie dogonić największych branżowych rywali – zdobywanie miejsca w pierwszej dziesiątce na trudne, ogólne frazy trwa nawet kilka lat. Szybciej – np. w ciągu trzech miesięcy – zdobędziemy dobrą lokatę na dłuższe. Zwłaszcza w przypadku sklepów to bardzo skuteczny sposób na podniesienie sprzedaży – wielu zdecydowanych już na zakupy klientów uściśla swoje zapytania, wpisuje więc mniej zwięzłe frazy – musimy tylko je prawidłowo wskazać. M.in. to pokazuje, że właściwa strategia tu klucz do skutecznego pozycjonowania i jeden z powodów, dla którego warto sięgnąć po fachowe wsparcie. Zrób to zatem!
Druga kwestia to oczywiście dbałość o zagadnienia techniczne, a tych jest wprost bez liku. Nasz sklep potrzebuje właściwej struktury i nawigacji, trzeba zająć się także adresami podstron. Rośnie rola urządzeń mobilnych w e-commerce – jeśli się do nich nie przystosujemy, tracimy zarówno w oczach konsumentów, jak i robotów Google, które surowo ocenią nas także za brak protokołu SSL. A to tylko kilka z wielu podobnych zagadnień. Potrzebujemy jeszcze unikalnych treści – nietrudno zauważyć, jak wiele sklepów lekceważy kwestię własnych opisów produktów – a to ważny element wpływający na miejsce w rankingu! Pracy jest więc dużo – wykorzystaj wiedzę i umiejętności specjalistów, a podołasz im bez trudu.
(Materiał promocyjny)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie