Reklama

Rozwiązywali informatyczne zadania

24/05/2018 08:25
Już po raz 12-ty odbył się Powiatowy Konkurs Informatyczny przeznaczony dla gimnazjalistów. Jak zwykle za jego przygotowanie odpowiadali nauczyciele z ZSP nr 3 w Końskich.


W "Ekonomiku" o zwycięstwo walczyli uczniowie szkół ze Stadnickiej Woli, Fałkowa i koneckiej "Jedynki".  Autorami informatycznych łamigłówek byli nauczyciele: Grażyna ZbrojaJarosław Ciszek i Krzysztof Orliński. W sprawnym przebiegu konkursu asystowali im uczniowie klasy II Technikum Informatycznego: Marcin Tomski i Mateusz Wysokiński, a Paweł Borowiec zadbał o fotograficzne udokumentowanie przebiegu rywalizacji.

 Trzy zadania

- Konkurs rozpoczął się od testu z ogólnej wiedzy informatycznej obejmującego 20 pytań. W tej części wykorzystano aplikację działającą w lokalnej sieci szkolnej. Podobne programy uczniowie technikum informatycznego sami tworzą na zajęciach szkolnych - informuje Beata Fidor, dyrektor ZSP nr 3. Kolejnym etapem było składanie komputera z podzespołów. Tym razem jednak nie pracowano z rzeczywisty sprzętem, ale z programem symulacyjnym. Ostatnie zadanie dotyczyło częstego problemu w pracy informatyka: przywrócenia do stanu używalności komputera, w którym użytkownik sporo "namieszał".

 Zwycięzcy konkursu
Najlepszym zawodnikom gratulowali dyrektor Beata Fidor i Krzysztof Stachera – naczelnik Wydziału Polityki Społecznej, Oświaty i Zdrowia w  Starostwie Powiatowym w Końskich. Zwycięzcy konkursu odebrali cenne nagrody ufundowane przez Starostwo Powiatowe oraz dyplomy za zajęcie trzech pierwszych miejsc. Najlepszy okazał się Karol Socha z SP im. Armii Krajowej w Stadnickiej Woli (nauczyciel: Marzena Piwowarczyk). Na drugim miejscu znalazł się  Michał Laskowski z PSP w Fałkowie (nauczyciel: Piotr Gonerka), a na trzecim Piotr Strzemecki ze SP nr 1  w Końskich (nauczyciel: Artur Kołodziejczyk.).

Wojciech Purtak

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Konecki24.pl




Reklama
Wróć do