Zamknięte szkoły, przedszkola, placówki kultury i sportu. Ograniczony dostęp do urzędów, sądu, urzędu skarbowego. Odwołane imprezy, koncerty, wystawy. To nie jedyne niezbędne profilaktyczne obostrzenia związane z przeciwdziałaniem rozprzestrzeniania się koronawirusa na terenie powiatu koneckiego.
10 marca rząd podjął decyzję o odwołaniu imprez masowych, a 11 marca o zawieszeniu zajęć na uczelniach, w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych do 25 marca. Następnie weszło w życie rozporządzenie, na mocy którego został wprowadzony stan zagrożenia epidemicznego, a dziewiętnaście szpitali zostanie przekształconych w szpitale zakaźne. Zamknięte zostały restauracje, puby itp., a wszelkie zebrania, także religijne ograniczono do 50 osób.
Stosowne kroki podjęły urzędy miast i gmin z terenu powiatu koneckiego. Nieczynne są m.in.: biblioteki, pływalnia miejska w Końskich (do odwołania). Zamknięte są place zabaw i obiekty sportowe. W minioną sobotę zamknięte zostało również targowisko miejskie w Końskich, a w niedzielę w Stąporkowie.
Apel burmistrza
Konecki magistrat zaapelował do interesantów o ograniczenie wizyt w urzędzie. W związku z pandemią wirusa SARS-CoV-2 i wywoływaną przez niego chorobą COVID-19 zaleca się ograniczenie wizyt w Urzędzie Miasta i Gminy w Końskich.
Podatki m.in. od nieruchomości, podatek rolny, leśny, od środków transportu, użytkowanie wieczyste zalecamy opłacać przez Internet. Dokładny spis kont bankowych urzędu wraz z informacjami, jakie należności należy na nie wpłacać, znajduje się na stronie internetowej UMiG Końskie.
Informacja dotycząca podatku oraz opłat za odpady komunalne dostępna pod numerami telefonów: 41 372 32 49, 41 375 07 00, 41 375 03 20, 41 375 30 80, 41 375 31 10. Po zgłoszeniu się centrali, prosimy wybierać numery wewnętrzne: podatki - wewn. 130 oraz 131, odpady komunalne - wewn. 129.
Starostwo
Starostwo Powiatowe w Końskich również prosi o ograniczenie osobistych wizyt w urzędzie. Zachęcamy do korzystania z elektronicznych narzędzi, tj. wiadomości e-mail [email protected] oraz Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (epuap.gov.pl, elektroniczna skrzynka podawcza, identyfikator: kiwoa2294x; adres skrytki: /kiwoa2294x/SkrytkaESP
Wszelkich informacji udzielają telefonicznie również wydziały merytoryczne. Spis telefonów znajduje się na stronie internetowej starostwa (https://www.konecki.powiat.pl/index.php/spis-telefonow-c).
Gminy
Zachęcamy Państwa do korzystania z dostępnych narzędzi załatwiania spraw w urzędzie za pomocą internetu, wiadomości e-mail, Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej. W tym samym tonie formułowane są komunikaty na stronach internetowych większości urzędów w naszym powiecie. Urzędnicy zachęcają do kontaktów drogą elektroniczną lub telefonicznie.
GMINA FAŁKÓW - Strona internetowa - http://www.falkow.pl/
Informacje podatkowe oraz serwis Twój E-PIT znajdziesz pod adresem www.podatki.gov.pl
ZUS
Zalecenia dotyczące kontaktów opublikował również Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
W przypadku potrzeby kontaktu ZUS prosi o korzystanie z informacji telefonicznej (tel. 22 560 16 00). Konsultanci są dostępni w dni robocze pon. - pt. godz. 7.00 – 18.00. Po wybraniu "0" (połączenie z konsultantem), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:
1 - Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
2 - Renty i emerytury,
3 – Zasiłki,
4 - Informacje dla ubezpieczonych,
5 - Informacje dla płatników,
7 - Ulgi i umorzenia oraz zawieszenie działalności
9 - Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji
Można też skorzystać z komunikacji mailowej (adres e-mail do zapytań ogólnych [email protected]) oraz usług elektronicznych dostępnych na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
SĄD REJONOWY
Stosowne zarządzenie 12 marca wydała Dorota Kaniowska, prezes Sądu Rejonowego w Końskich. Na jego podstawie w okresie od 12 do 25 marca br. ograniczyła funkcjonowanie Biura Obsługi Interesanta (BOI) poprzez zaprzestanie bezpośredniej obsługi interesantów. Zamiast tego działa obsługa zdalna (telefoniczna bądź za pomocą wykorzystania środków elektronicznych)
Wyjątkiem są: biuro podawcze (z zaleceniem możliwości składania pism i wniosków pocztą), wydawanie odpisów z ksiąg wieczystych, przeglądanie akt w razie uzasadnionej potrzeby, zaprzestanie obsługi interesantów w sekretariatach wydziałów (ograniczenia w dostępności do sekretariatów nie dotyczą biegłych pobierających i zdających akta).
Odwołane zostały także dyżury prezesa, wiceprezesa oraz przewodniczących wydziałów dot. przyjęć interesantów. To samo dotyczy dyżurów poniedziałkowych od 15.30 do godz. 18.00 w dniach 16 i 23 marca br. (również telefonicznego i elektronicznego).
Sędziowie referenci, w konsultacji z przewodniczącymi wydziałów, mają możliwość podjęcia ewentualnych decyzji o odwołaniu rozpraw. To z odpowiednim wyprzedzeniem i poinformowaniem stron i pełnomocników, świadków i innych osób wezwanych lub zawiadomionych, na które wezwane są osoby z innych krajów bądź odległych miejscowości, co do których zachodziło ryzyko - z uwagi na absencję urzędników bądź sędziów w danym wydziale - braku możliwości rozpoznania sprawy, w tym również w ramach istniejącego planu zastępstw.
POLICJA
Konecka policja zaleca ograniczenie osobistych wizyt w swoich jednostkach związanych z potrzebą powiadomienia o zdarzeniu. Do dyspozycji pozostają numery telefonów poszczególnych jednostek Policji dostępne na stronach internetowych, Centralnej Książce Telefonicznej oraz w przypadku zgłoszeń alarmowych numery 112 i 997. Możliwe jest również przesłanie zgłoszenia pisemnie (nie dotyczy sytuacji nagłych) oraz kontakt z jednostkami policji i dzielnicowym za pomocą aplikacji mobilnej "Moja Komenda".
Dodatkowo dla osób głuchych i słabosłyszących, które znają polski język migowy (PJM) lub system językowo-migowy (SJM), istnieje możliwość połączenia z dowolnego miejsca z wykorzystaniem komputera lub telefonu z funkcją wideo z dostępem do internetu z jednostką Policji z bezpośrednim dołączeniem tłumacza języka migowego. Usługa dostępna jest w dni robocze w godz. 8.00 - 20.00.
Po dokonaniu weryfikacji zgłoszenia, otrzymają Państwo instrukcje, co do dalszego postępowania. Pamiętajmy jednak, że w niektórych przypadkach (np. konieczność sporządzenia dokumentacji procesowej - przyjęcia ustnego zawiadomienia o przestępstwie czy przesłuchania w charakterze świadka) niezbędne jest wykonanie czynności na terenie jednostki, o czym poinformują policjanci.
Za gaz przez Internet
PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o.o. poinformowała, że od 14 marca br. do odwołania wszystkie Biura Obsługi Klienta będą zamknięte.
Większość spraw można załatwić za pośrednictwem elektronicznego Biura Obsługi Klienta eBOK, które umożliwia m. in.: zawarcie nowej umowy gazowej, podanie odczytu stanu gazomierza oraz licznika energii elektrycznej, podgląd informacji o aktualnych i archiwalnych rozliczeniach, kontrolę bieżącego salda płatności obsługę płatności elektronicznych, wgląd w historię zużycia paliwa gazowego oraz energii elektrycznej, zmianę/uzupełnienie danych w obecnie posiadanej umowie, zmianę grupy taryfowej, przesłanie wniosku o zwrot nadpłaty, kontakt na wybrany temat poprzez formularz, zawarcie umowy na usługi dodatkowe.
Do dyspozycji jest również Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta, które dostępne jest pod numerem 22 515 15 15, od poniedziałku do piątku, w godz. od 7.00 do 19.00. W przypadku problemów z dodzwonieniem się na infolinię, prosimy o kontakt poprzez formularz znajdujący się na stronie ebok.pgnig.pl/kontakt lub e-mailowo ([email protected]). O wszelkich zmianach firma będzie informować na swojej stronie (www.pgnig.pl).
PGE zachęca do kontaktu zdalnego
PGE informuje, że Biura Obsługi Klienta PGE Obrót są zamknięte, do odwołania.
Firma jednak nie zostawia Klientów bez opieki, realizując pracę w sposób zdalny, jednocześnie ograniczając proces obsługi wyłącznie do najpilniejszych spraw, gwarantujących zachowanie ciągłości dostaw energii.
W tematach zawarcia umowy na sprzedaż energii i sprawach związanych z przerwami w dostawach, należy kontaktować się telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17, dzwoniąc na numer 422 222 222, albo mailowo, wysyłając wiadomość na adres [email protected]. Sprzedaż kodów do liczników przedpłatowych odbywa się pod specjalnie wyodrębnionym numerem telefonu 422 222 123.
Większość spraw można zrealizować za pośrednictwem elektronicznego Biura Obsługi Klienta eBOK, które umożliwia m. in.: zawarcie nowej umowy, podgląd informacji o aktualnych i archiwalnych rozliczeniach, kontrolę bieżącego salda płatności obsługę płatności elektronicznych, modyfikację danych w obecnie posiadanej umowie czy kontakt na wybrany temat poprzez formularz.
Komentarze opinie