Reklama

2,5 mln zł w puli dla samorządów na usuwanie azbestu

Do 31 maja trwa nabór wniosków dla zadań dotyczących usuwania i unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych w postaci materiałów zawierających azbest.

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach ogłosił kolejny nabór wniosków, który pozwoli na pozbycie się szkodliwego dla zdrowia azbestu. Oferta adresowana jest do samorządów. W sumie do podziału jest ponad 2,5 mln zł na zebranie i utylizację szkodliwego dla zdrowia azbestu, który nadal można zobaczyć w postaci eternitu kryjącego dachy domów, czy budynków gospodarczych.

Ze wsparcia mogą skorzystać gminy, powiaty, związki międzygminne z terenu województwa świętokrzyskiego. Mogą one starać się o dotacje w wysokości od 40 do 100 proc. kosztów. Chociaż bezpośrednimi beneficjentami są samorządy, to realna pomoc i wsparcie mieszkańców, od których będą odbierane szkodliwe materiały. Termin składania wniosków upływa z końcem maja.

Przypomnijmy, Polska ma czas do 2032 roku na pozbycie się wyrobów azbestowych. Umożliwić ma to kolejna edycja ogólnopolskiego programu, w ramach którego przekazywane jest wsparcie na zebranie z posesji mieszkańców wyrobów niebezpiecznych i ich neutralizację. Świętokrzyskie samorządy mogą się ubiegać o wsparcie do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach. Jak informował Ryszard Gliwiński, prezes WFOŚiGW w Kielcach, dzięki poprzednim edycjom programu z terenu województwa zniknęło 75 tysięcy ton szkodliwych dla zdrowia wyrobów. Tym razem w ramach naboru jest ponad 2,5 mln zł na walkę z azbestem.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Konecki24.pl




Reklama
Wróć do