
Rankiem 21 maja 2025 roku, 72-letnia mieszkanka gminy Stąporków straciła 15.000 złotych. Uwierzyła w telefoniczne zapewnienia oszustów podszywających się pod pracowników banku, że na jej dane ktoś złożył wniosek o pożyczkę. Swoje oszczędności za pomocą wpłatomatu przekazała na konta przestępców, którzy wypłacili je przy użyciu kodów BLIK.
To feralne dla 72-letniej poszkodowanej zdarzenie miało początek 21 maja 2025 roku, w godzinach rannych. Na numer telefonu mieszkanki gminy Stąporków zadzwonił mężczyzna, podający się za pracownika para banku. Poinformował, że na jej dane ktoś złożył wniosek o pożyczkę na kwotę 3.000 złotych. Mężczyzna informował, że dzwoni z troski, gdyż chce potwierdzić, czy to faktycznie ona potrzebuje tych pieniędzy.
Po krótkiej rozmowie mężczyzna rozłączył się, a po chwili do seniorki zadzwoniła kobieta, informująca, że jest pracownikiem banku. Również ona zaczęła dopytywać o pożyczkę w parabanku. Sugerowała, że może ktoś z rodziny seniorki chce wziąć na nią pożyczkę, lub może to jakiś nieuczciwy pracownik banku chce na nią zaciągnąć dług. Wzbudzając tym samym poczucie strachu, oszustka poinformowała, że pilnie należy zabezpieczyć jej pieniądze na koncie.
No i 72-latka dała się namówić na wypłatę 15.000 złotych, które następnie po instrukcji telefonicznej przelała wpłatomatem na podane przez oszustkę rzekome subkonto, z którego oszuści wypłacili pieniądze za pośrednictwem kodów BLIK. Kiedy pieniądze trafiły do wpłatomatu, 72-latka właściwie oprzytomniała po takiej nawale informacji i wtedy zorientowała się, że została oszukana. Niestety numery, które do niej dzwoniły były już nieaktywne. Znaczyło to tyle, że pieniądze przepadły.
Przypominamy, że pracownicy banku, tak samo jak policjanci, prokuratorzy, czy inni urzędnicy - nigdy nie karzą wypłacać pieniędzy ze swojego konta i wpłacać je na inne! W przypadku tego typu telefonów apelujemy, aby informacje weryfikować w swoich placówkach bankowych dzwoniąc samemu bezpośrednio na infolinię albo idąc do banku osobiście. Warto również o podobnych telefonach informować najbliższych, jeszcze przed podjęciem pochopnych decyzji.
Fot. policja
Zdjęcie ilustracyjne
Akcja Społeczna UWAGA DZWONI OSZUST
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie