
Zarząd Powiatu w Końskich czyni starania, aby konecka Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna znalazła wreszcie nową siedzibę.
Przypomnijmy, że obecnie placówka, podległa Powiatowi Koneckiemu, mieści się w Domu Nauczyciela w Końskich przy ul. Krakowskiej 38.
Za wynajmowanie pomieszczeń na piętrze, rocznie płaci pokaźną kwotę. Ponadto warunki lokalowe i szeroko rozumiana „baza” nie przystają do wymagań związanych z realizowaniem statutowych powinności i zakresu czynionych usług.
Warto przedstawić aktualny stan, w jakim znajduje się ta instytucja, która świadczy usługi dla potrzebujących z terenu całego powiatu koneckiego. Jak wynika z relacji dyrektor Moniki Zielińskiej, obecnie Poradnia PP zatrudnia 15 pracowników pedagogicznych. Posiada pięć małych gabinetów do badań. Pracuje od poniedziałku do soboty w godz. 8-18 w systemie zmianowym.
Budynek, w którym mieści się Poradnia, nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, nie posiada podjazdów dla wózków, windy i stosownej toalety. Jedyna toaleta w Poradni jest mała, przeznaczona zarówno dla personelu jak i klientów. W poradni znajduje się wąski, ciemny korytarz, poczekalnia dla rodziców jest mała i słabo ogrzewana (rodzice siedzą w kurtkach po kilka godzin). Po prostu ciasnota.
Ponadto placówka ta nie posiada właściwego pomieszczenia spełniającego kryteria archiwum. Tymczasem stosowne przepisy nakładają wymóg, aby dokumentacja dotycząca badań i terapii była przechowywana przez 10 lat. Nie sprzyja też fakt, że na parterze budynku znajduje się restauracja, w której między innymi sprzedawany jest alkohol. W takich oto warunkach prowadzone są zajęcia i trwa praca pedagogiczna.
Jej zakres ilustruje poniższe zestawienie za rok szkolny 2019/2020. W tym okresie Poradnia zrealizowała:
- 918 badań psychologiczno-pedagogiczno-logopedycznych;
- 197 zajęć korekcyjno-kompensacyjnych;
- 39 zajęć terapii matematycznej;
- 21 rozmów terapeutycznych psychologicznych dla dzieci;
- 659 ćwiczeń logopedycznych na terenie Poradni;
- 421 porad pedagogicznych i psychologicznych dla rodziców;
- 88 rozmów psychologicznych, terapeutycznych dla rodziców;
- 35 porad logopedycznych dla rodziców.
W wymienionym okresie Poradnia wydała 169 orzeczeń, 222 opinie psychologiczno – pedagogiczno - logopedyczne oraz 9 opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju. Ponadto w omawianym czasie zostały przeprowadzone, przez psychologów i pedagogów z Poradni, warsztaty dla dzieci w 17 szkołach (uczestniczyło 564 uczniów), prelekcje dla rodziców i nauczycieli (uczestniczyło 518 rodziców i 43 nauczycieli).
Trzeba jeszcze dodać, że w międzyczasie pracownicy sprawowali opiekę nad studentami odbywającymi praktyki pedagogiczne w koneckiej Poradni. Placówka ta na stałe współpracuje z Ośrodkami Pomocy Społecznej, Sanepidem, Kuratorami Sądowymi, Policją i Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie.
W uzupełnieniu powyższych informacji, warto jeszcze nadmienić, że od momentu ogłoszenia pandemii COVID-19, pracownicy pedagogiczni systematycznie udzielali porad i konsultacji telefonicznych, prowadzili terapię zdalną, zamieszczali publikacje na stronie internetowej Poradni.
To, że w takiej sytuacji udaje się realizować wymienione działania, jest niewątpliwie efektem dużego zaangażowania i determinacji całej kadry pracowniczej.
Sytuacja Poradni znana jest władzom Powiatu Koneckiego. Stąd pomysł na przystosowanie czwartego piętra w budynku Starostwa na potrzeby wspomnianej placówki oświatowej. Jednak prace remontowe z tym zakresie wymagają wysokich kosztów. Zarząd Powiatu usilnie zabiega o pozyskanie stosownych pieniędzy na realizację tego zamierzenia. Determinacja wskazuje, że niebawem tak się stanie. Jak twierdzi starosta konecki, są duże szanse, że prace w tym względzie ruszą w najbliższym czasie.
DAK
Zdjęcia: Starostwo Powiatowe w Końskich
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Może bardziej kompetentni pracownicy by sie przydali !?
poprzednia dyrekcja w osobie danuta holewa nie zabiegała o nowe lokum u starosty,bo miała to w przysłowiowym nosie,a ta istniejąca ciasnota wydawała się jej luksusem
jeśli ta placówka byłaby w ręku prywatnym to może z rok dałaby radę się utrzymać na rynku oświatowym,niska wydajność,niechęć do pracy,stare nawyki i przyzwyczajenia nie dają dobrych perspektyw na przyszłość
raczej chętni do pracy