Reklama

Biją się o wozy strażackie!

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji zachęca do wzięcia udziału w nadchodzących wyborach prezydenckich. Będą nagrody!

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji prowadzi akcję frekwencyjną „Bitwa o wozy”. Inspiracją dla programu MSWiA były m. in. zeszłoroczne akcje profrekwencyjne samorządów.

Do wygrania 16 wozów

W każdym województwie gmina do 20.000 mieszkańców z największą frekwencją w pierwszej turze wyborów otrzyma wóz strażacki. 16 takich pojazdów, po jednym w każdym województwie, sfinansuje w całości MSWiA.

Rekordowe zakupy

W minionym roku dofinansowano zakup rekordowej liczby 517 samochodów, które przekazano strażom pożarnym w całej Polsce. Warunkiem był wkład własny samorządu w postaci 200 tys. zł. Większość samorządów, które znalazły wkład własny, otrzymała samochody ciężkie, średnie oraz lekkie.

Akcja profrekwencyjna

Dla tych najmniejszych gmin, które nie mogły wygospodarować środków na zakup wozów, MSWiA przygotowało akcję profrekwencyjną.

- Ta gmina do 20.000 mieszkańców, której frekwencja wyborcza będzie najwyższa w województwie, otrzyma od komendanta głównego PSP pieniądze na sfinansowanie w całości jednego z 16 średnich samochodów ratowniczo-gaśniczych - mówi wiceminister Maciej Wąsik. Wartość jednego samochodu to prawie 800.000 zł.

Apel ministra

Jako współprzewodniczący Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego chciałbym zaapelować do wójtów, burmistrzów, radnych ze wszystkich opcji politycznych, byśmy razem walczyli o jak najwyższą frekwencję wyborczą – dodaje wiceminister Paweł Szefernaker.

W kontekście wyborów prezydenckich wiceminister Paweł Szefernaker poinformował również, że maksymalnie do wtorku te samorządy, które zgłosiły zapotrzebowanie na środki dezynfekujące i ochrony osobistej, niezbędne do bezpiecznego przeprowadzenia głosowania, otrzymają je od rządu.

DAK   Źródło: MSWiA

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Konecki24.pl




Reklama
Wróć do