Reklama

Dlaczego warto uczyć się copywritingu

Masz lekkie pióro? Pisanie to Twoje hobby? Zacznij na nim zarabiać! Sprawdź, co to jest copywriting i przekonaj się, dlaczego warto poznać zasady tworzenia tekstów użytkowych.

 

Co to jest copywriting?


Na pewno słyszałeś już określenie „copywriter”. Tym terminem określa się przedstawicieli co najmniej kilku zawodów. Copywriterzy zajmują się tworzeniem treści plakatów, ulotek lub stron internetowych. Zatrudniają ich agencje reklamowe, gazety, a nawet celebryci. Większość copywriterów działa w branży internetowego handlu, chociaż funkcjonują też twórcy, którzy realizują zamówienia na scenariusze spotów radiowych i telewizyjnych.

Poszczególne aktywności w tym zawodzie mocno się od siebie różnią - jednak każdy copywriter zajmuje się przede wszystkim pracą ze słowem. Zwróć uwagę, że słowa (również te pisane) są podstawą naszego funkcjonowania w społeczeństwie. To dzięki nim możemy przekazywać innym osobom ważne informacje, wartości i idee.

Słowa są też podstawą marketingu. Z ich pomocą klient dowiaduje się o istnieniu produktu oraz poznaje jego cechy. Przedsiębiorcy doskonale zdają sobie sprawę, że odpowiednie wykorzystanie słów potrafi znacznie zwiększyć sprzedaż – dlatego chętnie zatrudniają osoby, które czuwają nad jakością biznesowego komunikatu.

 

Dlaczego warto nauczyć się copywritingu


Jednak copywriting to nie tylko sprzedaż. W tej definicji zmieszczą się wszystkie aktywności, związane z tworzeniem tekstów funkcjonalnych. Takie teksty, oprócz swojej podstawowej roli (tj. przenoszenia informacji), mają do spełnienia różne dodatkowe zadania.

Być może nigdy nie zwracałeś na to uwagi – ale też posługujesz się takimi tekstami. Wystarczy, że odpowiadasz na e-mail od klienta lub tworzysz treść wizytówki. Praca nad jakością komunikatu to obowiązek każdej osoby prowadzącej biznes. Im lepiej opanujesz sposoby komunikacji z klientami, tym więcej będziesz mógł osiągnąć w swojej branży.

Wielu przedsiębiorców decyduje się na zatrudnienie copywritera lub zlecenie obsługi komunikacji do zewnętrznej firmy. Jednak to nie zawsze najlepsze rozwiązanie. Szczególnie w przypadku przedsiębiorców, którym zależy na budowaniu osobistej marki. Sposób, w jaki komunikujesz się ze światem jest najlepszym dowodem Twojego profesjonalizmu. Dlatego warto zadbać o jakość prezentowanych tekstów.

Copywriting to również popularny sposób zarabiania pieniędzy w internecie. Dzieje się tak przede wszystkim z uwagi na ogromną dostępność tego zawodu. Do zarabiania na pisaniu nie potrzebujesz formalnego wykształcenia. Wystarczy klawiatura, znajomość zasad tworzenia poszczególnych utworów i kilka pomysłów. Wielu freelancerów decyduje się na działalność w tym obszarze również z uwagi na ogromną dowolność organizacji czasu pracy. Wszystkie czynności niezbędne do realizacji zlecenia da się wykonać w sposób zdalny – wobec czego copywriter internetowy sam może wybierać gdzie i kiedy chce pracować. To świetny sposób na dorobienie do pensji bez wychodzenia z domu.

Jak nauczyć się copywritingu


Nauka pisania tekstów funkcjonalnych wymaga odrobiny teorii. Przede wszystkim - musisz zdać sobie sprawę, że każdy rodzaj tekstu rządzi się swoimi prawami. Podstawą copywritingu jest znajomość (oraz świadome podejście) do zasad tworzenia treści tekstowej w poszczególnych kategoriach. Zupełnie inaczej wygląda pisanie tekstów SEO, klasycznych ofert handlowych lub opisów produktów w sklepie internetowym. Zawodowi copywriterzy muszą poznać co najmniej kilkanaście popularnych kanałów komunikacji. Innym osobom wystarczą te, którymi posługują się najczęściej.

Jeżeli określisz już, które kategorie tekstu są Ci najbardziej potrzebne – wykorzystaj internet. W sieci znajdziesz mnóstwo przydatnych informacji o profesjonalnym tworzeniu tekstów. Wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarkę odpowiednie hasło (np. „copywriting w e-mail marketingu” lub „jak napisać dobry opis produktu”). Możesz wykorzystać też internetowy kurs copywritingu.

Ogromne znaczenie w nauce copywritingu ma praktyka. Błyskawicznie zauważysz, że im więcej tekstów stworzysz, tym łatwiej będzie Ci to przychodziło. Ważna jest również regularna ocena efektów pracy. W przypadku pisania na zlecenie – najlepszym dowodem Twojego rozwoju będą kolejne zaproszenia do współpracy przy tworzeniu kampanii reklamowych. Jeżeli prowadzisz stronę internetową – możesz wykorzystać popularne narzędzia analityczne (np. Google Analitycs), dzięki którym zobaczysz, jak praca nad jakością komunikacji wpływa na Twoje konwersje.

(Materiał promocyjny)

 

Reklama

Reklama

Wideo Konecki24.pl




Reklama
Wróć do