
Ofiarą fałszywego pracownika banku padła 24-latka, która przekazując przestępcom kody BLIK, straciła 3.000 złotych. Metoda "na pracownika banku" bardzo często daje możliwość oszustom przejęcia dostępu do konta bankowego i środków na nim zgromadzonych, jak również do ich przekazania za pośrednictwem kodów BLIK.
Oszust dzwonił do 24-letniej mieszkanki powiatu koneckiego. Podał się za konsultanta bankowego i informował, że osoby nieuprawnione uzyskały dostęp do jej konta bankowego. Nieświadoma niczego dziewczyna podała oszustom kody BLIK, które umożliwiły im wypłatę 3.000 złotych z jej konta.
Przypominamy, że pracownicy banku nigdy nie proszą przez telefon o podanie numerów dostępowych do kont, nie proszą o wygenerowanie kodów BLIK. Ponadto, konsultanci banku, w rozmowie telefonicznej nie polecają instalowania jakichkolwiek aplikacji, z których mogliby dokonywać operacji na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować policję, korzystając z numeru alarmowego 112 - podkreśliła sierż. sztab. Marta Przygodzka, oficer prasowy KPP Końskie.
Akcja Społeczna UWAGA DZWONI OSZUST
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie