Reklama

POWIAT KONECKI. Zwykły oszust okradł klientkę banku. Metoda na fałszywego pracownika banku wciąż działa

Ofiarą fałszywego pracownika banku padła 24-latka, która przekazując przestępcom kody BLIK, straciła 3.000 złotych. Metoda "na pracownika banku" bardzo często daje możliwość oszustom przejęcia dostępu do konta bankowego i środków na nim zgromadzonych, jak również do ich przekazania za pośrednictwem kodów BLIK.

Oszust dzwonił do 24-letniej mieszkanki powiatu koneckiego. Podał się za konsultanta bankowego i informował, że osoby nieuprawnione uzyskały dostęp do jej konta bankowego. Nieświadoma niczego dziewczyna podała oszustom kody BLIK, które umożliwiły im wypłatę 3.000 złotych z jej konta.

Przypominamy, że pracownicy banku nigdy nie proszą przez telefon o podanie numerów dostępowych do kont, nie proszą o wygenerowanie kodów BLIK. Ponadto, konsultanci banku, w rozmowie telefonicznej nie polecają instalowania jakichkolwiek aplikacji, z których mogliby dokonywać operacji na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować policję, korzystając z numeru alarmowego 112 - podkreśliła sierż. sztab. Marta Przygodzka, oficer prasowy KPP Końskie.

Akcja Społeczna UWAGA DZWONI OSZUST 

 

Aktualizacja: 24/06/2025 13:26
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Konecki24.pl




Reklama
Wróć do