
Urząd Gminy w Słupi Koneckiej informuje, że w kwietniu bieżącego roku rozpoczęły się kontrole w zakresie przestrzegania przez mieszkańców tej gminy zasad segregacji odpadów komunalnych.
Pracownicy firmy wywozowej i urzędu sprawdzają, czy w pojemnikach na odpady zmieszane, nie znajdują się odpady, które podlegają selektywnej zbiórce.
takiej zbiórce podlegają: papier, plastik, szkło, metal, przeterminowane leki, chemikalia, zużyte baterie, zużyty sprzęt RTV i AGD, odpady budowlane, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady ulegające biodegradacji.
Prawidłowa segregacja ma wpływ na zmniejszenie ilości odpadów zmieszanych. To przekłada się na wysokość ponoszonych kosztów. Im większa ilość odpadów zmieszanych zostaje odebrana od mieszkańców, tym wyższe są koszty funkcjonowania systemu gospodarki odpadami na terenie gminy, a tym samym wyższe stawki opłat za odpady dla gospodarstw domowych.
Ponadto gminy obowiązane są do osiągnięcia poziomów recyklingu masy odpadów komunalnych, których wysokość rośnie z roku na rok. Za brak osiągnięcia wymaganych poziomów na gminy będą nakładane wysokie kary finansowe, które wpłyną bezpośrednio na wzrost opłat pobieranych od mieszkańców. W sytuacji, w której wpływy z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi nie pozwolą na sfinansowanie ustawowo określonych kosztów, będzie konieczność podniesienia stawki opłat.
DAK
Fot. archiwum
Zdjęcie ilustracyjne
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie