Reklama

Skarżysko – Końskie – Łódź. Konieczny drugi tor na linii 25

Ponad 113 tys. osób skorzystało ze wznowionego w grudniu 2020 roku połączenia kolejowego na linii Skarżysko – Końskie – Łódź. Pasażerów przybywa, co znaczy, że pociągi nie tylko w Końskich wróciły do łask i codziennego wykorzystywania.

Po 12 latach rdzewienia niektórych szyn torów kolejowych, na linii 25 relacji Skarżysko Kamienna - Łódź Kaliska, 12 grudnia 2021 roku wznowiono ruch pasażerski. Gwoli ścisłości, w tym czasie, gdy ruch pasażerski był wstrzymany, po tych torach jeździły pociągi towarowe.

Ludzie lubią pociągi

Andrzej Bętkowski, marszałek woj. świętokrzyskiego podczas uroczystego otwarcia biura poselskiego posła Krzysztofa Lipca w Końskich, podniósł przywrócenie do stanu użytkowania linii kolejowej 25 jako sukces Prawa i Sprawiedliwości. Mówił wówczas o ponad 60 tysiącach pasażerów, którzy w kilka miesięcy korzystali w pociągów.

Jak wynika z danych Świętokrzyskiego Urzędu Marszałkowskiego, od 12 grudnia do końca czerwca br. na tej linii przewieziono 113,2 tys. pasażerów – powiedział PAP marszałek Andrzej Bętkowski. - Liczba pasażerów jest duża; trzeba będzie pomyśleć, by linia 25 została wzbogacona o kolejne kursy. Zatem jesteśmy zadowoleni, że po dwunastu latach przerwy, współdziałając z samorządem województwa łódzkiego, przywróciliśmy połączenia na tej linii. Dane o obłożeniu pasażerskim pokazują, że była to dobra decyzja – podkreślił.

Linia z prądem i drugi tor

Na razie na linii kursują cztery pary pociągów. Pasażerowie dostosowują się do godzin odjazdu pociągów i jest ich dużo. W związku z tym trzeba będzie pomyśleć, aby linia została wzbogacona o kolejne kursy – ocenił marszałek i dodał - uruchomienie połączenia wpisało się w politykę likwidacji białych plam komunikacyjnych. Na remont linii kolejowej 25, przeznaczono dotąd ponad 28 mln zł z z finansów budżetowych.

Jak mówił marszałek Andrzej Bętkowski, przed nami elektryfikacja linii oraz wybudowanie drugiego toru. Wykonanie dokumentacji dla tego projektu ma być współfinansowane w ramach programu Kolej Plus. Inwestycja będzie realizowana w porozumieniu z województwem łódzkim – dodał marszałek.

Kolejne etapy modernizacji

W pierwszym etapie modernizacji kosztem około 40 mln zł powstanie dokumentacja z czego 85 proc. będą stanowić środki z budżetu państwa w ramach programu Kolej Plus, a 15 procent jako wkład samorządów łódzkiego i świętokrzyskiego. Celem projektu jest przeprowadzenie elektryfikacji całego odcinka linii nr 25 o długości 88 km oraz wybudowanie drugiego toru.

 

MARIAN KLUSEK

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Damian - niezalogowany 2022-07-21 10:59:37

    A gdzie głośno zapowiadana budowa linii kolejowej nr 89 (Końskie – Kielce)?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stefek - niezalogowany 2022-11-14 14:40:23

    Busiki wystarczą do Kielec.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Konecki24.pl




Reklama
Wróć do